SINIR TANIMAYAN YALAKALIK

0
408

Sadece varlığı bile sizi diğerlerinden ayıran,yaradan ın insanlık ve tüm kainat için indirdiği kitab ı kur an …. Yaradan rabbinin adı ile oku dıyen kitabı mukaddes… Okumanın yanında dinlemesinin bile sevap kazandırdığı bir ilim kitabı…

TRT, DİYE BİR YAYIN ORGANIMIZ VAR.

Hani şu tüm milletin katkıları ile işletilen 10 bin çalışanı olan , büyük büyük kampüslerde faaliyet gösteren ,ama kendisinden daha cok reklam gelirine sahip bir Kanal d 180 kişi ile faaliyet gösterirken bunu sorgulamayan ve sorgulatmayan ve siyasi arpalık olarak kullanılan TRT….

Sadece okumanın bile ibadet sayıldığı, çocukken kimimzın korkarak kaçtığı, kimimizın özverı ve ıstekle yaz tatillerinde camilerde acılan kurslarda ögrendıgı kuran…Yarışma konusu yapıldı.

Muthiş ses ve yorumların yer aldığı bu programı beğeni ile seyredenimiz olsa da ibadetin bir yarışma konusu yapılması şirk i de beraberinde getirir.. İbadetlerimiz inancımız gereği salt Allah rızası için yapılır Kur-an okunması mevlitlerde ölümler de törensel olarak bir anlam ifade eden bir ibadettir.

İbadetin yarışma konusu yapılması kim daha iyi ibadet ediyor gibi saçma bir çıkarıma sebebiyet olacaktır.

KİM DAHA GÜZEL NAMAZ KILIYOR DEDIGIMIZDE bunun karşılığı olur mu?

Kuran okumanın ibadet sayılacağına ilişkin hadis şerifler kısmen aşağıya çıkarılmıştır..

‘Kim Rabbiyle konuşmaktan hoşlanırsa Kur’ân okusun.’

‘İnsanların en âbidi (en çok ibadet edeni) en çok Kur’ân okuyanıdır.’

‘Kur’ân okuyan mü’min, kokusu hoş ve tadı güzel portakal gibidir.

‘Kur’ân okumayan mü’min de, tadı güzel kokusu ol-mayan hurma gibidir.

‘Kur’ân okuyan münafık, kokusu güzel ve tadı acı o-lan reyhan bitkisi gibidir.

‘Kur’ân okumayan münafık ise, kokusu olmayan ve tadı acı Ebû Cehil karpuzu gibidir.’

Yine Kuran OKUMANIN BİR İBADET OLMADIĞI içinde niyet barındırmayan faaliyetlerden olduğu için kurbet kabul edileceği şeklinde görüşler vardır.. Kurbet, sevap olan bir şeyi bilerek yapmaktır. Velev ki niyete tevakkuf etmesin. İbadet ise işlenmesi sevap ve niyete mütevakkıf olan şeydir. Beş vakit namaz, oruç, zekat, hac gibi niyete tevakkuf eden her fiil hem kurbet, hem taat, hem ibadettir. Kur’an okumak, vakıf yapmak, köle azat etmek, sadaka vermek gibi niyete bağlı olmayan fiiller, sadece kurbet ve taattır, ibadet değildir( Hocası Halılı Bağdadi olan şamlı Şeyh Abidin Reddul Muhtar isimlı eserinden )

İyi olmak bir haktır. Bunu kullanırsın veya kullanmazsın…Ama kuran sadece varlığı ile bir bütünselliği ifade ediyorsa ve bu bütünsellikten hak yanında vazifelerde varsa ona artık salt iyilik gözü ile bakamayız. Yarışma konusu yapılmasını tasvip edemeyiz. Yarışma konusu yapılması ibadetin ötesine geçerek YALAKLIK SINIRLARINI zorlamıştır…

Av İbrahim Halil Eroğlu